همه ما با دردی که بعد از یک تمرین پای سخت در روز بعد همراه است آشنا هستیم . تغذیه مناسب ، خواب و تمرینات با طراحی دقیق همگی می توانند در کاهش این درد موثر باشند .
در این جا به ۳ مکمل که می تواند به کاهش درد و ریکاوری بهتر بعد از تمرین کمک کند می پردازیم .

 

 BCAA

دلیل مهمی وجود دارد که تمامی مکمل های BCAA برای بعد از تمرین مناسب هستند . آمینو اسید های لیوسین ، ایزولیوسین و والین برای عضله سازی و کاهش تخریب عضلات پر اهمیت هستند .
BCAA تاثیر بسزایی بر روی ریکاوری و کاهش درد عضلات بعد از تمرین دارد . همچنین تاثیر زیادی بر روی ریکاوری بین تمارین دارد . میزان ۵ گرم از BCAA می تواند برای بین تمرین یا بعد از تمرین میزان مناسبی باشد . به دنبال BCAA هایی باشید که با نسبت ۲:۱:۱ ( لیوسین ، ایزولیوسین و والین ) باشند .

 روغن ماهی

روغن ماهی یک مکمل همه کاره در بازار مکمل ها شناخته شده است . از حفاظت از قلب گرفته تا کمک به کنترل وزن ، در حیطه تاثیرات روغن ماهی جای می گیرد . روغن ماهی بر روی سلامت کلی بدن نیز موثر است . هنگامی که بحث از ریکاوری می شود ، این مکمل شما را نا امید نخواهد کرد .

 

EPA و DHA دو اسید چرب ضروری هستند که در روغن ماهی پیدا می شوند . این دو اسید چرب کمک می کنند تا درد عضلات بعد از تمرین کاهش یابد . در طی تحقیقات انجام شده ، افرادی که از روغن ماهی استفاده کرده بوند درد کمتر و التهاب کمتری را بعد از تمرین گزارش کردند .
مصرف ۱ گرم روغن ماهی در روز می تواند از قلب محافظت کند . اگر برای کاهش درد و افزایش سرعت ریکاوری از روغن ماهی مصرف می کنید ، تا ۲ گرم در روز نیز می تواند برای شما موثر باشد .

 ال کارنیتین ال تارتریت

بیشتر به عنوان چربی سوز شناخته شده اند . اما ال کارنیتین به عنوان یک مکمل بسیار مهم در ریکاوری بعد از تمرین شناخته شده است . با افزایش گردش خون بعد از تمرین ، ال کارنیتین به ترمیم بافت ها بعد از تمرین سرعت می بخشد .
در یک تحقیق مردانی که استقامتی کار می کردند ۲ گرم ال کارنیتین در روز به مدت ۳ هفته مصرف کردند و نتایج آن کاهش استرس بعد از تمرین ، و کاهش بافت های آسیب دیده بود . همچنین کاهش درد عضلات بعد از تمرین نیز در آن ها دیده شد .

همچنین در تحقیقی دیگر اینگونه نشان داده شد که مردان و زنان میان سالی که از ال کارنیتین مصرف می کردند عضلات آسیب دیده کمتر و درد کمتری نیز تجربه می کردند . چه چیزی از یک مکمل که هم چربی سوز است و هم درد بعد از تمرین را کاهش می دهد بهتر است ؟