امروزه فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند بر میل جنسی تأثیر بگذارد، از جمله اینکه آیا در رابطه هستید یا نه؟ چگونه زندگی می کنید؟ رضایت از تصویر بدن خود دارید؟ مصرف رژیم غذایی های نامناسب، استفاده از دارو، افسردگی یا سابقه سو استفاده جنسی و … هر کدام از این موارد می تواند تاثیر بسزایی بر میل جنسی زنان بگذارد.

اما ممکن است شما هیچ یک از این مسائل را نداشته باشید، سوالی که برای شما پیش می آید چگونه است که هنوز حال و هوای خوبی ندارید؟ باید بدانید یکسری از هورمون ها بر میل جنسی در زنان تأثیر می گذارند. بهتر است بدانید که حدود ¼ از زنان در سن باروری و ½ از زنان یائسه از کاهش میل جنسی رنج می برند.

 

مکمل های افزایش میل جنسی زنان

مکمل های افزایش جنسی زنان

شاید تا به حال فکر می کردید تنها هستید، اما باید به شما بگوییم افراد زیادی هستند که شبیه به شما از این مشکل رنج می برند. می دانیم که هورمون هایی مانند استروژن و تستوسترون در جوانی به وفور در بدن یافت می شوند و با افزایش سن کاهش می یابند. از منظر طبیعت، این منطقی است زیرا پس از برخورد با مرحله خاصی از زندگی، دیگر نیازی به تلاش برای تولید نوزاد نداریم.

چگونگی افزایش میل جنسی در زنان

  • عوامل مختلفی می توانند بر میل جنسی در زنان تأثیر بگذارند، سطح بالای کورتیزول هورمون های جنسی ما را سرکوب می کند، که می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود.
  • ارائه روش های ترمیمی مانند مدیتیشن و یوگا می تواند کمک زیادی به کاهش سطح کورتیزول کند و به طور طبیعی می تواند میل جنسی شما را افزایش دهد.
  • گیاهان و مکمل ها می توانند به طور طبیعی میل جنسی شما را بهبود ببخشند، اما بهتر است با یک دکتر مشورت کنید تا به شما کمک کند تا تشخیص دهید کدام یک برای نیازهای شما بهتر است.

مکمل های افزایش میل جنسی در زنان

1-ماکا

یکی از محبوب ترین مکمل های لیبیدو زنانه در واقع یک پودر فوق العاده غذایی است که ممکن است در آشپزخانه خود داشته باشید: ماکا! نه تنها منبع بسیار خوبی از انرژی و کمک بزرگی برای مدیریت استرس است، بلکه نشان داده شده است که تأثیر مثبتی بر اختلال عملکرد جنسی زنان در زنان پس از یائسگی، بهبود میل و برانگیختگی دارد.

2- آهن

اگر میزان آهن بدنتان کم باشد، زندگی زناشویی شما شامل میل جنسی، برانگیختگی جنسی، لغزنده سازی و توانایی رسیدن به ارگاسم یا اوج لذت جنسی تحت تاثیر قرار می گیرد. در یک بررسی زنان پس از اینکه برای رفع کمبود آهن مکمل دریافت کردند، متوجه بهبود در میل جنسی خود شدند.

3- خارخاسک

گیاه خارخاسک با نام علمی Tribulus terrestris یک گیاه میوه دار منطقه مدیترانه است که با خار پوشیده شده است. برگ ها، میوه و ریشه این گیاه استفاده دارویی دارد. برخی فرمولاسیون ها شامل اجزای دیگر هم هست. یک بررسی کوچک در زنان دارای میل جنسی کم نشان داد مصرف 5/7 میلی گرم از فرمولاسیون این گیاه هر روز در طول 4 هفته باعث بهبود میل جنسی، برانگیختگی جنسی، لغزنده سازی تناسلی، ارگاسم و ارضا می شود و درد حین آمیزش را کاهش می دهد.