یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی بین خانم ها، رژلب است و تقریبا تمام خانم ها از آن استفاده می کنند. شاید شما هم جز آن دسته از خانم هایی باشید که خیلی از پنکک یا کانسیلر استفاده نکنید اما حتما یک یا چند عدد رژ لب را در کیف لوازم آرایش خود دارید.همان طور که می دانیم لوازم آرایشی همیشه اهمیت زیادی برای خانم ها دارد، پس بهتر است نحوه خرید و استفاده از آن را به طور دقیق بدانید. یکی از مهم ترین و حساس ترین اعضای صورت بعد از چشم ها، لب ها هستند؛ پس باید به تولید کنندگان آن اهمیت زیادی بدهید.اما مهمترین چالشی که برای بسیاری از خانم ها وجود دارد، این است که نمیتوانند رژ لب اصل را از تقلبی تشخیص بدهند. در این مقاله ما می خواهیم به شما آموزش دهیم که چطور رژلب اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ پس با ما همراه باشید.

 

چطور رژلب اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

چطور رژلب اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

تفاوت رژ لب اصل از تقلبی

در ابتدا بهتر است بدانید، اگر شما هم جز آن دسته از خانم هایی هستید که از رژلب فیک استفاده می کنید، قطعا به مرور زمان دو اتفاق برای شما هم افتاده است:

1- لب هایتان به صورت یکسان از رژ لب پوشیده نمی شود.

2- بعد از مدتی لب هایتان پوسته پوسته میشود.

علت اصلی پوسته پوسته شدن لب چیست؟

رژ لب دارای مواد مختلفی از جمله مواد طبیعی، شیمیایی، رنگدانه است که باهم ترکیب میشوند. درصد این ترکیبات بسیار مهم است به طوری که اگر مواد سازنده رژ لب کم و زیاد شوند باعث ایجاد سرب می شوند و و در نتیجه به لب های شما آسیب میزنند.

روش تشخیص رژلب اصل از تقلبی

1-بوی رژ لب

اولین روش تشخیص رژ لب تقلبی از اصلی، بوی آن است شما با بو کردن آن متوجه تقلبی بودن رژلب می شوید. رژ لب‌های تقلبی معمولاً  از بوی بد تشکیل شده‌اند که ناشی از بوی سرب یا قطران زغال سنگ می‌باشد. پس بهترین و آسان ترین روش برای تشخیص، بو کردن رژلب است.

2-رژ لب خشک

تفاوت دیگر  رژ لب تقلبی از رژ لب اصل، خشک بودن آن است. وقتی شما از رژ لب خشک استفاده کنید، پس از مدت کوتاهی لب های شما ترک برداشته و حالت پوسته پوسته پیدا می‌کند. اما رژ لب های اصل از روغن‌های گیاهی تولید می شوند و تا چند روز به لب حالت براق و درخشندگی می‌دهند و نیز در تقویت لب ها بسیار موثر هستند.

3-سرب استفاده شده در رژ لب

برای اینکه بتوانید سرب درون رژلب را تشخیص دهید، مقداری از رژ را به پوست دست خود بمالید و سپس یک تکه طلا بر روی آن بکشید، در صورتیکه رد رژ لب بر روی طلا سیاه شود نشان دهنده تقلبی بودن رژ لب است و این رژ لب از سرب زیادی تشکیل شده است.