امروزه با توجه به هزینه های بالای زندگی، باید در بسیاری از انور صرفه جویی صورت بگیرد؛ به طور مثال یکی از کارهایی که می توانیم خودمان در خانه انجام دهیم و در هزینه ها صرفه جویی کنیم، رنگ کردن ها در خانه است.

اما شاید شما هم دوست دارید اینکار را به صورت حرفه ای و همانند آرایشگرها انجام دهید، پس با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چطور رنگ موی حرفه ای بگذاریم؟

 

چطور رنگ موی حرفه ای بگذاریم؟

 

چطور رنگ موی حرفه ای بگذاریم؟

چگونگی رنگ کردن موها در خانه به صورت حرفه ای؟

1- از کجای سر باید شروع کنید؟

اگر شما هم برای اولین بار قصد دارید موهای خود را در خانه رنگ کنید، منظورمان افرادی است که برای اولین بار قصد رنگ کردن موهای خود را دارند؛ این افراد باید بیشتر از بقیه دقت کنند و به گونه ای رنگ کنند که روی هر تار موی آن ها رنگ کافی باید وجود داشته باشد.

شما باید در اولین گام به ریشه ها کاری نداشته باشید و شروع کار را از قسمت های انتهایی و طولی مو رنگ کنید. به طوری که با ریشه مو 5/2 سانتی‌متر فاصله داشته باشد و 10 دقیقه صبر کنید. بعد از انجام مرحله قبل باید 10 دقیقه بعد رنگ را به ریشه مو بزنید و 30 دقیقه برای موهای نازک و 40 دقیقه برای موهای ضخیم صبر کنید. اما به طور کلی بهتر است بدانید در مورد تمامی رنگ‌ها به‌خصوص رنگ‌های روشن و مد روز، باید رنگ‌آمیزی را از پشت سر شروع کنید و به طرف جلوی سر ادامه دهید.

2- تفاوت اکسیدان ها را باید بدانید

برای تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو از اکسیدان استفاده می شود، اما خوب باید بدانید اکسیدان ها انواع مختلفی دارند و باتوجه به نتایج مورد دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ‌ها تعیین می‌شود.

  1. اکسیدان شماره یک: رنگ را فقط به طور جزئی باز می‌کند.
  2. اکسیدان شماره دو: قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالا روی موهای سفید را دارد.
  3. اکسیدان شماره سه: قدرت روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد.

3- همخوانی رنگ مو با پوست صورت

۱- افراد با پوست تیره: رنگـ‌هـای شـرابی، مسـی، شـاه بلوطی، فنـدقی و آجری.

۲- افراد با پوست روشن: بـلوند خاکـستـری یـا صدفی، قهوه ای مات، بـلونـد دودی و های‌لایت آبی یا قرمز.

۳- افراد با پوست‌های گندمگون و برنزه: شـیـری، گـلبـهـی، مسـی، کـرم نـخـودی، قهوه ای، فندقی و عسلی.

۴- افراد با پوست‌های صورتی و سرخ: کرم گلی، زیتونی تیره و قهوه‌ای تیره.

۵- افراد با چشم‌های آبی: آبی خاکستری، آبی تیره، قهوه ای و مشکی.

۶- افراد با چشم‌های کهربایی: طلایی، فندقی، مسی و قهوه ای سوخته.

در انتها ما به شما توصیه می کنیم که هنگام خرید رنگ مو فقط به علامت استاندارد آن توجه کنید و از خرید رنگ موهای غیر استاندارد خودداری کنید. رنگ مو نا مرغوب سبب ایجاد حساسیت های پوستی می شود، بنابراین خیلی مراقب رنگ موی انتخابی باشید.