یکی از مهم ترین داروهای مورد نیاز بدن، قرص زینک است. اما نکته ای که باید به آن توجه کرد، طریقه مصرف قرص زینک و زمان درست استفاده آن است. پس اگر شما هم می خواهید از بیشترین خواص قرص زینک بهره مند شوید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

آموزش طریقه مصرف قرص زینک
آموزش طریقه مصرف قرص زینک

بهتر است بدانید که تاثیر قرص زینک تا قبل از پایان سن رشد، دوبرابر است و همچنین تاثیر جالبی در تقویت، رشد مو، پوست و تمام سیستم ایمنی بدن دارد. طبق تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که در سال های اخیر نوجوانی که از قرص زینک استفاده می کنند، کمتر در معرض بیماری هایی ساده همچون سرماخوردگی و کم خونی قرار میگیرند.

بهترین زمان مصرف قرص زینک

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که بدانید چه زمانی این قرص را مصرف کنید تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهد؟ در پاسخ به شما باید گفت بهترین زمان مصرف قرص زینک در وسط روز است.  زیرا وسط روز بهترین زمان برای سوخت و ساز بدن است و روی می تواند با اضافه شدن به فعالیت سلول ها بهترین نتیجه را در سلامتی فرد بوجود آورد.

اکثر متخصصان عقیده دارند که اگر قرص زینک در هنگام ناهار میل شود بهترین زمان مصرف این قرص است. شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا هنگام خوردن ناهار بهترین زمان برای مصرف قرص زینک می باشد و یا اینکه چرا باید این قرص را در ظهر یا شب به هنگام ناهار و شام میل کرد؟

در پاسخ به این گونه سوالات شما باید ابتدا توجه داشته باشید که هر قرصی با توجه به مواد تشکیل دهنده ی آن باید در زمان مناسبی میل شود. حال به مثال زیر توجه کنید:

قرص زینک جز آن دسته از مواد دارویی می باشد که به عنوان مکمل غذایی است و به عملکرد بهتر سلول های بدن کمک می کند، بنابراین باید در هنگامی استفاده شود که بدن در اوج فعالیت های سوخت و ساز خود می باشد.

به عبارت دیگر این قرص باید دقیقا در زمان صرف ناهار که بهترین زمان فعالیت سلول های رشد بدن می باشد مصرف شود تا تاثیر مطلوب آن پس از مدت زمان کوتاهی، دیده شود. در حالت عادی و به صورت میانگین خوردن یک عدد قرص زینک برای افراد بالغ کافی می باشد.

سعی کنید در حالت کلی مواد دارای کلسیم مانند شیر و لبنیات را حدود یک ساعت قبل و بعد مصرف قرص زینک، میل نکنید زیرا کلسیم جز موادی می باشد که مانع از اثر گذاری قرص زینک می شود و اجازه ی جذب ماده ی روی را به سلول ها نمی دهد.