کانسیلر چیست؟

کانسیلرها درواقع کرم‌ پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند که شما می‌توانید آنها را قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کنید البته بعضی‌ها می‌گویند بهتر است بعد از کرم‌ پودر زدن استفاده شود. این کانسیلرها به‌ صورت‌های مختلفی وجود دارند؛ یکی به‌صورت Stick یا ماتیکی که استفاده از آن راحت‌تر است، حالت دیگر کرم‌ مانند نیمه‌ جامد و در نهایت کانسیلرهای مایع کانسیلر معمولا باید یک درجه از رنگ کرم‌ پودر استفاده شده روشن‌تر باشد. اگر خیلی روشن‌تر از کرم‌ پودر باشد به جای پوشانندگی لکه‌های تیره را بیشتر نشان خواهد داد

 

انتخاب کانسیلر مناسب: 

کانسیلر را می باید بر اساس نوع کاربردش برای پوست و متناسب با نوع عوارض پوستی تان انتخاب کنید. اگر دارای پوستی خشک هستید، نباید بدنبال خرید کانسیلر مایع براق رفت زیرا که دقیقاً منجر به خشکی بیشتر پوست تان می شود. اگر که دارای پوستی چرب با منافذ بزرگ هستید بهیچ وجه سراغ کرم کانسیلرها و کانسیلرهای استیکی یا ماتیکی نروید چرا که موجب مسدود شدن و بزرگ تر نشان دادن منافذ پوست شده و همچنین سبب آشکار شدن چربی ها بر روی پوست صورتتان می شود.اگر که دارای لکه های قهوه ای بر روی پوست صورتتان هستید و میخواهید آنها را استتار کنید، باید بدنبال کانسیلری باشید که حداقل دارای قدرت پوشانندگی متوسط باشد. همچنین می توانید از این کانسیلر برای پوشش نقطه ها یا لکه های قرمز ناشی از جوش ها یا علائم باقی مانده از بیماری های پوستی قبلی استفاده کنید.
برای نواحی زیر چشم مطمئن باشید تا از کانسیلری استفاده کنید که بیش از یک یا دو سایه روشن تر از رنگ طبیعی پوست تان باشد، برای دیگر نواحی صورت، کانسیلری را انتخاب کنید که دقیقاً با رنگ محصولی که برای فنداسیون پوست از آن استفاده می کنید یکی باشد. به نظر می رسد رنگ بِژ خنثی که دارای کمی سایه متمایل به زرد است- صرف نظر از ناحیه ای که می خواهید از آن استفاده کنید، گزینه خوبی باشد؛ فقط زمانی که از کانسیلر اصلاح رنگ استفاده می کنید از سایه کانسیلرهایی که که به طور قابل ملاحظه ای صورتی، سرخ رنگ، هلویی، سفید، زرد و مسی هستند اجتناب کنید؛ هرچند کمی رنگ هلویی یا صورتی بخصوص برای مقابله با حلقه ها و لکه های ارغوانی تیره رنگ قابل قبول می باشد.

 

انواع کانسیلر:

اساساً 2 نوع کانسیلر وجود دارد:

آنهایی که بدلیل پوشانندگی مات گونه آنها دارای قدرت پوشش خوبی هستند و کانسیلرهایی که کمتر در میان مردم متداول هستند و هرچند دارای قدرت پوشانندگی محض هستند اما از ذراتی تشکیل شده اند که نور را منعکس می کنند و معمولاً برای سایه های پوستی و مخفی کردن آنها مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که نوع نخست آنها براحتی در دسترس همگان قرار دارد و در میان تمامی برندها می توان سراغ آنها را گرفت اما نوع دوم آنها را می باید اغلب در بین برندهای گران قیمتی همچون شانل، کلینیک، لانکوم و YSL و تا حد کمی میان برندهای سطح متوسط پیدا کرد.

انواع مختلفی از کانسیلرها موجود است و این را بدانید که اگر که دارای چندین مشکل پوستی با درجات مختلف تغییر رنگ هستید، احتمالاً نیاز به استفاده از بیش از یک نوع کانسیلر دارید.یک نکته دیگر، لزوم توجه به رنگ کانسیلرهاست، برای لکه های تیره روشن زیر چشم می باید از رنگ های به نسبت روشن تری نسبت به رنگ هایی که برای استتار تغییر رنگ صورت مورد استعمال قرار می گیرند، استفاده کرد. معمولاً استفاده از یک سایه کانسیلر روشن یا تیره تر برای یک لکه پوستی یا یک نقطه قهوه ای روی پوست عمومیت دارد اما احتمالاً آن چیزی نخواهد بود که واقعاً مناسب کار شما باشد.
یکی از مشخصه های مهمی که در خصوص کانسیلر ها وجود دارد، بی بو بودن بیشتر کانسیلرهاست. این فوق العادست زیرا بی بو یا بی عطر بودن، بهترین دلیل برای توجیه استفاده از کانسیلر برای همه انواع پوست هاست بخصوص برای زمانی که می خواهید از کانسیلر برای اطراف چشمان تان استفاده کنید.

 

کانسیلر مایع: 

دارای قدرت پوشانندگی روشن تا تیره کامل
دارای طیفی از رنگ و روغن مرطوب، اطلسی، براق یا درخشان و مات

بهترین کانسیلر برای پوست های معمولی، ترکیبی، چرب، حساس و پوست های مستعد تغییر رنگ

کانسیلر استیکی یا ماتیکی: 

دارای قدرت پوشانندگی متوسط تا کامل

مناسب برای پوست های نرمال، خشک و حساس
دارای طیفی از رنگ روغن اطلسی و مات پودرمانند

 

کرم کانسیلرها: 

درای رنگ روغن اطلسی و کرمی

دارای قدرت پوشانندگی متوسط تا تیره کامل

مناسب برای پوست های نرمال، خشک، ترکیبی یا حساس

کرم پودر کانسیلرها: 

دارای قدرت پوشانندگی از روشن تا کامل
دارای رنگ روغن پودری و مات ساده (صاف)

مناسب برای پوستهای نرمال، کمی خشک، ترکیبی یا پوست های حساس

 

کانسیلرهای اصلاح رنگ:

مناسب برای ضایعات رنگی پوست از قبیل تیرگی های آبی یا کبودی رنگ زیرچشم، قرمزی شدید یا زردی پوست که با استفاده از فنداسیون یا زیرسازی پوست و یا استفاده از دیگر انواه کانسیلر، به شکل مناسب استتار نشده باشد.
دارای قدرت پوشانندگی از روشن ترین سطح ممکن تا بالاترین
دارای رنگ های روغنی چندگانه بسته به نوع فرمول ساخت

کانسیلر اصلاح رنگ ارغوانی: برای مقابله با زردی پوست
کانسیلر اصلاح رنگ زرد: برای مقابه با تُن رنگ های ارغوانی همچون حلقه ها یا زخم های تیره رنگ متمایل به ارغوانی؛ لازم به ذکر است که نوع زرد کم رنگ آن برای تیره تر کردن استخوان های گونه و ابروها مناسب است اما باید حتماً زرد کم رنگ باشد نه زرد طلایی.
کانسیلر اصلاح رنگ سبز: برای خنثی سازی قرمزی پوست، بخصوص قرمزی ناشی از روزاسه بیماری شایع پوستی است که سبب قرمزی و تورم صورت می شود واغلب از آن با نام آکنه بزرگسال نیز یاد می شود
کانسیلر اصلاح رنگ صورتی: برای خنثی سازی رنگ های آبی فام در قسمتهای نازک پوست بدن مورد استفاده قرار می گیرد . استفاده از این نوع اصلاح کننده رنگ می تواند به این بخش از پوست شما جانی دوباره بدهد.
کانسیلر اصلاح رنگ نارنجی/سالمونی: بر روی پوست های با تُن رنگی تیره تر، باعث تغییر رنگ آبی به ارغوانی تیره یا متمایل به خاکستری می شود.

 

چه جوری از کانسیلر استفاده کنم؟

برای اینکه آرایش شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و به اصطلاح ماسیده نشود، باید همیشه پودر صورت یا فیکساتور را در آخرین مرحله ی آرایش خود استفاده کنید.

برای مواقعی که میخواهید فقط از پنکک برای پوشش صورتتان استفاده کنید، باید ابتدا کانسیلر را روی نواحی مورد نظر بزنید و بعد از آن از پنکک استفاده کنید.

برای مواقعی که از کرم پودر مایع یا کرمی استفاده میکنید، باید کانسیلر را در مرحله ی آخر بزنید و آرایش خود را با پودر صورت فیکس و تمام کنید.