شوره سر به یکی از معضلات آقایان و خانم ها تبدی شده و بسیار موجب نارضایتی فرد از موهای خود می شود.شوره زدن دلایل زیادی دارد که جز یک مورد که نوعی قارچ می باشد در بقیه موارد درمان راحتی دارد فقط کافیست بدانید شوره ی سرتان خشک است یا چرب.

انواع شوره سر:

شوره خشک:

این شوره‌ها قابل دیدن به شکل لایه‌هایی از پوست سر می‌باشند. بیشتر کسانی که به این نوع شوره دچار می‌شوند موهای خشکی دارند. در بیشتر موارد سبب خارش آزار دهنده‌ای می‌شوند و خاراندن آن٬ روند افزایش و تکثیرشان را تندتر می‌کند. همچنین خارش آنها سبب ملتهب شدن و در نتیجه افزایش شوره می‌شود.

شوره چرب:

ذرات کوچکتر، گرد تر و کمی زرد رنگ هستند. به صورت ذرات چربی به پوست سر می چسبند.سبب احساس خارش زیادی می‌شوند و اغلب نشانی از ریزش مو می‌باشند و با توجه به این نکته از خارش سر در شوره چرب باید اکیداً پرهیز شود.

بهترین شامپو شوره سر:

یکی از راه های درمان شوره ی سر استفاده از شامپو های ضد شوره (Anti-Dandruff) می باشد.دلیل درمان شوره با شامپو وجود کلیمبازول،سولفید سلنیوم و اسید سالسیلیک می باشد.

قیمت شامپو شوره ی سر خارجی معمولا بالاتر از شامپو های ایرانی می باشد در صورتی که در شامپو های ایرانی هم ترکیبات درجه یکی استفاده می شود.